Archief voor 13 november 2006

Krullend haar is stijlloos

‘Nee, aan mijn haar geen poes pas, alleen maar knippen en verder niets’

Best wel trots ben ik op mijn wilde bos. Beetje krullend en de haren zijn dik bezaaid daar boven op mijn hoofd. Vroeger [ahum] liet ik het lekker kort knippen want ik wilde stekeltjes, maar met die vele kruinen op m’n kop en dan dat beetje krul was het meer een pluizenbol en had ik dus veel gel nodig om het wat te laten lijken. Tegenwoordig zit het over mijn oren en groeit het telkens van boven de kraag tot net niet op mijn schouders.
Kreeg afgelopen week de opmerking: ‘Goh zeg, nu snap ik waarom je af en toe moet schilderen’.
 Je snapt het al…..anderen signaleren nu ook al de grijze haren die onder de weelderige bos verstopt zitten. Blijkbaar kan iemand die 20 cm langer is nu al op de scheiding van mijn hoofd zien dat het grijs wordt.
De laatste 2 a 3 jaar kleur ik zo af en toe eens mijn haar. Heb daar lang over na moeten denken voor ik het deed en blijkbaar moet ik elke keer weer over die drempel heen. Niet dat ik er mee zit dat ik grijs wordt hoor, maar ach een vrouw wil wat he.
Gisteren dus weer eens aan de slag gegaan. 5.4 van Kruidvat deze keer. Ghul 50, L’oreal van 6 tot 4.3 waren de voorgangers, altijd opzoek naar mijn ‘eigen’ kleur. Maakt niet uit welk product allemaal bevatten ze een verpakking met een cremig iets dat je helemaal op het laatst een aantal minuten laat inwerken. Helemaal zacht en glansend wordt je haar er van. Ik heb het idee dat het zelfs zo zacht wordt dat ik m’n krullen er van kwijtraak. Ach, na een nachtje slapen zal die krul wel weer ergens verschijnen.


Hoeveel zijn d’r hier ?

Hier kijk ik tegen aan
november 2006
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Hit Counter unieke lezers hebben samen
Hit Counter keer alles bekeken