Archief voor 14 november 2006

Morgen is het zo ver

Jufrouw Bouwmeester kon zo goed verhalen vertellen, we hingen echt aan haar lippen. Meestal deed ze dat uit het hoofd maar soms las ze ons ook voor. Het zal misschien in 1979 geweest zijn, ik weet het niet meer precies. Maar dat spannende verhaal over die jongen in spijkerbroek is me zo goed bij gebleven. Het fijne wist ik er niet meer van.

Daarom besloot ik , toen ik hoorde dat het boek verfilmd zou gaan worden, om het boek eens zelf te gaan lezen. Het gele pocketboek kreeg ik vorig jaar voor mijn verjaardag. Spannend verhaal dat je niet los laat, ik zat helemaal in het verhaal en in de omgeving die Thea Beckman beschreef. Ik hou wel van verhalen waarin de historie beschreven wordt.

Morgen is het dan zo ver. ‘Kruistocht in spijkerbroek’ wordt gedraaid in de bioscopen. Een ding is me al opgevallen. In de trailer wordt gesproken over een Dolf uit Rotterdam terwijl de Dolf, of ook wel Rudolf, in het boek uit Amstelveen komt. Rudolf van Amstelveen heette de hoofdpersoon uit 1212 in het boek. Maar de trailer zit er goed uit en die muziek maakt het werkelijk spannend.
Blijft alleen nog de vraag zal ik de Engelse of de Nederlandse versie gaan zien?

[YouTube=http://www.youtube.com/watch?v=wxjED16qQRg]


Hoeveel zijn d’r hier ?

Hier kijk ik tegen aan
november 2006
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Hit Counter unieke lezers hebben samen
Hit Counter keer alles bekeken