een heel bijzondere dag!

Het begon met een heerlijk kopje koffie en appelgebak met slagroom.

Een wandeling met onze viervoeter want die kon helaas niet mee deze dag. Buskaart opgezocht en op weg naar Utrecht.

Beland bij Mam thuis, want die mag deze dag natuurlijk niet ontbreken. Een persoonlijk kado van haar ontvangen wat schitterend verpakt was in een glimmende zilveren verpakking, daar ga ik binnenkort van genieten.

Met onze buskaarten in de hand, gedrieën naar de bushalte, lijn 3 arriveerde snel. Wat zijn die bussen veranderd zeg, weinig zitplaatsen en dan is het nog wel zo’n dubbele, zo’n verlengde bus. Maar er is wel een erg brede uitstap. De info kwam tot mij dat niet alle bussen zo zijn. Dus een goed oordeel is er niet te vellen over de bussen in de stad.

Uitstappen bij het Vredenburgviaduct en nog een stukje lopen, we hadden nog wel kunnen blijven zitten/staan maar het was heerlijk weer en zo zie je weer eens iets van de stad. We waren ook wel erg vroeg. Langs de oudgracht lopen en winkels kijken dan maar.
Helemaal gecharmeerd zijn we van een winkel waar je een pluche speelgoed beer of schaap of giraffe of aap kan kopen. Terplekke wordt je aankoop gevuld met tijk en kleding is er in alle soorten bij je geliefde dier te krijgen. Niets voor ons maar wel helemaal te gek. Ansichtkaarten heb ik ook genoeg gezien, gelukkig niets gekocht want ik heb nog wel wat op voorraad. 

Hoge nood kwam opzetten dus we spoeden ons dan eindelijk naar de bios. In tijden niet meer geweest en dan eindelijk vandaag op deze heel bijzondere dag gaan we!

Zwartboek is de film die we kijken in de Rembrandt bioscoop. Een geweldige film, met een schitterend plot. Afschrikwekkend als je ziet hoe mensen zie in zo’n nare tijd als de oorlog zich kunnen manifesteren. Maar wat gebeurd is gebeurd en het is goed om het in beeld te brengen. Het verhaal is prima te volgen. Ik las gisteren een stukje van iemand die zei dat na afloop van de film pas de kwartjes gingen vallen. Dat is helemaal niet waar. Het is zo boeiend en goed verteld dat het goed te volgen is, wel waar is dat je elke keer als je denkt hoe het in elkaar steekt tot ontdekking komt dat het toch anders is. Je moet het gewoon zelf zien!

Erg rustig, was het in de bios, ik denk dat er in de zaal zo rond de 15 mensen naar deze film keken. Niet zo vreemd voor een maandag middag lijkt me.

Het was al donker toen we buiten kwamen, nagenietend wandelden we weer naar de bushalte. Bij onze eindhalte de Chinees opgezocht om deze dag af te sluiten met een Chinese maaltijd in de knusse huiskamer van Mams. Nog een kop koffie en dan weer huiswaarts. “Naar ons kalfje”.

R. opende de voordeur en daar vonden we de kaarten voor mij.  Van 1 heb ik een ‘stuk afgescheurd’ en die zie je bovenaan deze tekst. Op die kaart stonden veel bijzonder heden over de 6 Novembers in de geschiedenis. Mijn geboortje jaar was er bij geschreven door …….

6 November,
een heel bijzondere dag!

“want lieve Cxxxxx, 6 november 1969, werd jij geboren en wel op woensdag om 4:45 uur te Leerdam. Van Harte Gefeliciteerd.
Liefs van je Mam.”

4 Reacties to “een heel bijzondere dag!”


  1. 1 Helene 11 november, 2006 om 1:11 pm

    Nog gefeliciteerd 🙂 Je hebt een leuke verjaardag gehad zo te lezen. Zwartboek heb ik ook in de bios gezien en vond het zeker een goede film. Verhaal was goed te volgen, moest er wel je koppie bij houden.

  2. 2 Ciske 11 november, 2006 om 7:14 pm

    Dan scheelde het zeker voor ons dat het op de middag was en niet op de avond. :).
    Thuis voor de buis val ik vaak in slaap als ik een film kijk.

  3. 3 Kate-online 12 december, 2009 om 2:55 am

    Ja, waarschijnlijk dus het is


  1. 1 marjy Trackback op 17 oktober, 2020 om 1:56 am

Plaats een reactie




Hoeveel zijn d’r hier ?

Hier kijk ik tegen aan
november 2006
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Hit Counter unieke lezers hebben samen
Hit Counter keer alles bekeken