Archief voor 8 november 2006

Zingende kikker

In de kikker verzameling mag deze kikker absoluut niet ontbreken!
[YouTube=http://www.youtube.com/watch?v=oADfmYQWmW8]

Love is All 

Love is all was een nummer 1 hit in Nederland in 1975.
In 1975 doet de muziek(video)clip zijn intrede. Als we de media mogen geloven is de clip ‘Love is all’ van Roger Glover & Guests de eerste (getekende) videoclip ooit gemaakt.

De songtekst:

Everybody’s got to live together all the people got to understand love your neighbour like you love your brother come and join the band.
All you need is love and understanding
ring the bell and let the people know
we’re so happy and we’re celebratin’
let your feelings show.

Love is all, love is all, can’t you hear the call
Love is all you need,
love is all you need at the Butterfly Ball

Ain’t you happy that we’re all together
at the Ball in nature’s countryside
and although we’re wearing different faces
nobody wants to hide.

Love is all and all is love and
it’s easy yes it’s so easy
at the Butterfly Ball where love is all
and it’s easy.
All you need is love and understanding
ring the bell and let the people know
we’re so happy and we’re celebratin’
let your feelings show.
Love is all yes love is all at the Butterfly Ball
Love is big love is small
love is free love is all
at the Butterfly Ball.
When your back’s to the wall
when you’re starting to fall
you get something to lean on
Love is everything
it can make you sing at the Butterfly Ball
Love is all love is all love is all.

What’s in a name?

Namen, namen, namen. Ze houden me wel bezig de laatste tijd. Het is ten slotte iets persoonlijks en dat maakt de keus soms wel moeilijk, het ‘gevoel’ moet goed zijn maar ook duidelijk voor de buitenwereld. Nu gebruik ik mijn echte naam nooit op internet dus meet ik me een naam aan die bij me past. Francis is dan een naam die ik al heel lang gebruik voor forums of als chatnaam. Nu moet ik bekennen dat deze naam niet ver van mijn werkelijke naam afligt, maar de, ik zal het maar de werkelijke wereld noemen, kent me niet met deze naam. Zeker een jaar lang logde ik onder de naam Francis over o.a. koffie en of thee, ik leuterde er aardig op los. Maar dat is inmiddels verledentijd.

Half Oktober stortte ik me, na een ruim half jaar log-pauze, op WordPress. Een andere aliasnaam werd aangemeten. Ciske. Daar was ik snel over uit. Plak de namen aan elkaar en je hebt FranCiske. Ik zal het maar verraden, deze naam lijkt wel heel erg veel op een voornaam die mijn ouders me gaven.

En dan nog een blog-naam. ‘Rommel Zolder’ had ik bedacht. Daar was ook al een start meegemaakt maar ik voelde me er niet helemaal prettig bij. Of zal het misschien aan het uiterlijk van de blog gelegen hebben? Afgelopen maandag kwam ik thuis en vond dat ene verjaarskaartje met de titel
‘6 November een heel bijzondere dag!’. In dat kaartje werd ook de oorsprong van de maand November uitgelegd. Ik wist het toen meteen, Novembris moet de naam van mijn nieuwe blog zijn. Ik schrijf hier ten slotte zelf, dus alle namen moeten kloppen, Ciske en Novembris komen dan wel heel erg dicht bij mij. Al geef ik niet alles van mezelf prijs, deze namen doen dat zeker wel.


Hoeveel zijn d’r hier ?

Hier kijk ik tegen aan
november 2006
M D W D V Z Z
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  
Hit Counter unieke lezers hebben samen
Hit Counter keer alles bekeken